Page Views

Tajuk kali ni membawa maksud aku ni BUKAN hipokrit.Ye lah dengan ber'bekal'kan mulut laser tahap dewa yang 'diwarisi' turun temurun dari keluarga nenek sebelah bapak aku dan juga sebelah mak aku,menjadikan aku lebih kuat dan yakin dengan diri aku.Aku bukan jenis orang yang bermuka-muka.Nak kata Omputeh,"We don't have to be someone else that is totally opposite from our character just to please everybody."Keluarga aku memang ajar aku macam ni dari kecik lagi.Jujur,apa yang tak puas hati hanya perlu berterus terang.Aku pun tak amik peduli apa yang orang fikir atau nak cakap pasal aku.Aku tak boleh tutup mulut orang.Apa yang diorang nak fikir atau cakap pasal aku,sikit pun tak menjejas/merugikan aku.Orang boleh fikir dan kata apa saja,tapi aku tetap dengan cara aku.Aku tak amik peduli sebab pada penghujungnya,kita yang akan jalani kehidupan kita bukan orang lain."So,what they might think or say doesn't really matter."
Aku memang jenis 'sound direct'.Kalau aku nampak atau alami perkara yang aku tak suka,aku akan terus 'pekik'.even kalau aku tak suka pada seseorang(mungkin kerana ada benda yang dia buat salah ke),aku akan terus sound tepet depan muka dia.tak kesahlah samada dia leh terima ke tak,itulah karakter aku.Tapi the best part is,aku tak simpan dendam.Contohnya ada orang buat salah dengan aku(kesalahan yang tak berat laa),aku akan sound tepet depan muka dia.Marah aku habis kat situ je.Aku tak simpan dalam.Lepas tu baik balik.Tapi semua tu ada 'limit'.Aku PALING TAK SUKA kalau orang mengata family aku espicially Mak,bapak & adik beradik aku,menyibuk tentang hal peribadi aku.Aku nak keluar dengan siapa,bercinta dengan siapa,keluar duit untuk apa..."That is NON of your Fucking business!"Aku tak pernah sibuk nak amik tau hal orang(tu yang mak bapak aku didik),so buat apa orang sibuk nak amik tau hal aku...!
Okaylah,aku pun tengah mengantuk ni sebenarnya.Penat yang teramat.Restoran tempat aku keje tadi full house.So korang boleh imagine la betapa 'rentung & rabak'nya tangan & kaki aku.Ada masa nanti aku tulis lagi.


"Be the change you want to see in the world."

Leave a Reply